måndag 3 maj 2010

Robin Hood Östros rider ut för att rädda Moder Svea

Räddningen enligt Salladspartiet är kungjord och det går kort och gott ut på att"ta från de rika och ge till de fattiga". Så ädelt och fint tänkt och sedan då ? Jag tänker bara på när "de rika"dignat under försörjningsbördan och endera flyttar utomlands eller går i konkurs - vem drar lasset då?

Undrar också över de 100 000 nya jobben och utbildningsplatserna som skall skapas. Alla skall förmodligen ta hand om alla andra och få betalt för det - fin tanke - men om jag inte vill bli gullad med av någon som har fått ett nyskapat jobb vad händer då? Sedan vill jag veta hur ALLA som får en utbildningsplats hur försörjer de sig eller vem skall försörja dem?Skall de få något studiebidrag,studielön, gå på a-kassa eller via ett bidrag från FK - jag bara undrar. Annars får de väl ta studielån som alla andra studenter från CSN, det är i alla fall någolunda rättvist mot dem som betalt sina studier själv och verkligen satsat.

OM det blir regeringsskifte så tror jag att dessa arbetsåtgärder kommer att bli som för när S höll i rodret - ren kosmetika (åtgärd kallades det visst)för att dölja den arbetslöshet som fanns då. Det blir nog inget bättre alls tyvärr.

Min enda fråga kvarstår ännu och jag lär inte få något svar om jag inte söker det själv:VEM F-N SKALL BETALA I SLUTÄNDAN?? SÄG FÖR GUDS SKULL INTE "DE RIKA", DET ÄR ALLA SOM FÅR DRA LASSET SÅ ÄR DET.

2 kommentarer:

  1. Klart att alla ska vara med!
    :O)

    SvaraRadera
  2. Pensionärer skall betala för sin höjning av pensionen, politik är skitkul. Men visst ska man vara solidarisk (Kram till dig Börje) 8-)

    SvaraRadera