fredag 21 maj 2010

Livets höjdpunkt måste väl vara en sko-outlet

Skor det älskar jag att köpa, det bara är så. Att finna en out-let är guld värt när kassan och passionen för skodon inte är samkörd. Jag har bejakat djuret inom mig med att köpa stilettos som var leopardmönstrade och helt underbara. Min kompis Staffan som har öga för fashion föreslog en body i samma mönster och lacktights till så skall jag slå ut hela surven i "Sex and the City". Ideen tilltalar mig något fantastiskt.

Jag har köpt kilklackade rosa/grön blommiga espandrillos med knytband och maken har fått läckra seglarskor. Vi är så nöjda så det är inte klokt - i alla fall så var jag det tills jag kom hem och konstaterade att jag köpt tre par skor för priset av vad en! sko skulle kostat mig även om jag inte köpt något dyrt par - jag hade köpt för lite skor i förhållande till pengarna jag haft med mig!!!!!

Jag har fått en löneutbetalning för att jag vikit ut mig så trots att jag lagt undan några tusen till semestern så har jag lite pengar att spendera på mig. Det är faktiskt roligt och ser man till att underhålla sina klenoder(min kropp) så blir det hur roligt som helst att shoppa loss även i det lilla.

Mannen i mitt liv är inte trakterad av att gå på shoputflykt mer än max vart annat är och då skall det vara ett par svarta Reebok joggingskor som skall köpas. Staffans man Karl vill inte heller handla för han vill syssla med sin segelbåt så Staffan och jag sticker mot Out-leten sedan för skofrossa. Jag skall köpa mig ett par höga Doc Martenkängor, ett par knallgula högklackade skor och ett par blekrosa dito och det kommer inte att kosta mer än vad ett par joggingskor i billigt utförande gör.

Staffan den raringen har lovat att sy om min Djävulsrock till en snygg swagger med huva eller stor krage. Till den skall jag ha röda grovstickade tights och doc M-kängorna ,röd halsduk och handskar.

Jag litar helt på Staffan och han har bestämt att till min rosa rosenväska bör jag ha ett svart glittrande och dramatiskt fodral, svarta strumpor och rosa skor. Ett rosa snyggt halsband och en rosa slinga i håret så är jag fulländad.

Gula skor kan man ha till så mycket enligt Staffan och jag tror obetingat på honom. Känner man Christer Lindarw och kan skilja på olika engelska tweeder bara genom att känna på dem då är det mitt modeorakel som står där.

Det är synd att det inte finns en väskout-let för att få mig att fullständigt gå shoppingbananas, men det skulle förmodligen få till och med Staffan att vackla som stöd under mina raider. Jag ser fram mot att åka till London sent i höst med en god vän och det gör Staffan grön av avund. Han kan tänka sig att åka med som handbagage men ett handbagage på närmare tvåhundra kilo blir svårt att baxa ombord.

Det här blir en bra dag det har jag bestämt mig för. Först skor med Staffan sedan öppnandet av en Frödingutställning, hockey och på det en god köttbit med lite vin så blir det kalas att vara jag och gubben. Jag skall skriva om projektet "kvinna till kvinna" för moderatkvinnorna innan dess och sedan så beställer jag en bybarnmorska genom Action Aid till min mamma i födelsedagspresent.

Livet är en enda prioritering men just nu flyter det på fint.Det gäller att ha handen öppen för att fånga de guldkorn som faller från himlen - det skall jag försöka att göra.Mitt liv går inte i repris och jag föredrar att vara ett original framför att vara en dålig kopia av den grå massan.

6 kommentarer:

  1. Jag VISSTE väl att du är en människa med sunda intressen.

    Skor har alltid fascinerat mig - i så gott som alla former. Många är de par jag provat bara för att bevisa för mig själv att jag inte kunde ha dem - för att finna att det var precis vad fötterna behövde och naturligtvis fick de följa med hem.
    Ett slag hade jag 40 par - ja inte samtidigt på mig förstås - i garderoben. Jag skäms nu över mitt slöseri.
    Kronan i samlingen var ett par blå skor med tolv cm höga klackar, smala som blompinnar och halvvägs i gulmetall. Klackarna alltså.
    Men det var då det.
    Nu går jag i samma loafers som jag köpte för två år sen. Suck.

    Ha en bra pingst.

    SvaraRadera
  2. Hur var det nu? Vill du ha mina vadarbyxor med tillhörande pjuck eller inte. DEt följer med en luftig väska att förvara vadarna i när de är blöta. Skorna har nog plats för dina högklackade små tassar!
    :O)

    SvaraRadera
  3. Söta Codliver du har väl inte gjort dig av med några av de underbara skodonen du beskriver? Blå med guldspiror å du milde.Du vet vad utmaningar i livet är - en fylld skogarderob är en sådan. Ha en trevlig helg du med.

    Klart att jag skulle vilja ha vadarna jag klär i allt och bor 50 meter från en av Klarälvens armar. Mina små högklackade tassar är inte så små men det går nog. Tackar som frågar. Nu skall jag till din blogg och spana hur det gick med kalven. Gå ut och bli hänryckt nu käre Börje och ha en bra dag - nej många bra dagar.

    SvaraRadera
  4. Jag har varit ut och kollat om en hade ryckt hädan men varken hon eller kalven förväntas bli middagsmat inom överskådlig tid.

    SvaraRadera
  5. Skor är upppiggande likaså väskor. Det tar en del plats bara.Här fick du ett stort i-landsproblem.

    Kan även säga att jag flyttat in i grannskapet. Njuter redan.
    Ha en skön söndag!
    http://lottaonline.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Välkommen till trevligt bloggande- har saknat dig. Skor och väskor är beroendeframkallande och alla har vi våra laster sa han som hade källaren full i stulna paraplyn. 8-)

    SvaraRadera