fredag 4 juni 2010

Vart har Mölles Tenorer tagit vägen?

Senvintern och våren har varit en lång sträcka med musikaliska tävlingar i tv. Det har varit Idol, Talang och Melodifestival utportionerad till leda med gruppstarter ,delfinaler och andra styckningsdetaljer för att dra ut det i mesta möjliga tid.Mest har jag upplevt det som irriterande bara och därför låtit bli att titta på det som jag tycker störande inslag på tvtablån.

Alla tävlingar är nu enligt media slutförda och tidningarna har visat bilder på olika deltagares aggerande med obligatoriska CHOCK som prefix. Det var nakenchockar, glädjechockar ,några dolda sjukdomar som berättades om. Givetvis råkade några ut för en kalops - nej visst kollaps skall det vara, och alla var så fina så det var inte sant.

Var är årets "Bombina Contest" då frågar vän av ordning. Jag är den vännen och jag är extermt frågande. Ställde inte MÖLLES TENORER upp i år? Får de inte vinna för tredje året i följd? Jag vill höra denna fantastiska kör sjunga smäcktande kärlekssånger,Jag vill höra dessa gossar sjunga för livet och kärlekens skull och jag vill rösta fram dem till seger.

Mölles Tenorewr håller till i ett skånskt kärr och de deltar i en tävling där deltagare kommer från olika länder bland annat i Tyskland och Estland. De är klockgrodshannar som sjunger för att få brudarna intresserade och det vet ju alla att tjejer dras till killar som kan uttrycka sina känslor. En sångare som tar i ända från simfötterna är oemotståndlig det vet var enda kotte - så de sjunger och får brudar.

2008 och 2009 vann Mölles Tenorer överlägset och jag har väntat på årets upplaga. Vad har hänt? Det har väl inte dränerats bort grabbarnas scen d v s träsket? Har Fältbiologerna lagt ner tävlingen? Har Bert Karlsson köpt träsket för Talangskola? Vad är det som sker?

Medan jag letar mina tenorer och/eller upplysning om dem så kan ni lyssna på förra årets bidrag HÄR. Melodifestivalen släng er i väggen!!!!

Jag vill ha Mölles Tenorer nu och här!

Skulle länkningen fallera så finns mina grodprinsar på: http://www.life-bombina.de

4 kommentarer:

  1. Jag misstänker att du missat programmet "Kören" i SVT1 på tisdagar kl 20??

    Det är två program kvar .. se dom! Det kanske kompenserar liiiiiite. :-)

    SvaraRadera
  2. Inget är som mina grodprinsar.

    SvaraRadera
  3. Underbart!
    Suveräna ringsignaler till mobilen!
    Tack för dem!
    :O)

    SvaraRadera
  4. Vilken ide det skall jag också fixa. Ringsignalen alltså. 8-)

    SvaraRadera