onsdag 9 juni 2010

Är det där dom är?

Tomas Bodström kampanjade härom dagen tillsammans med SSU. Han agiterade över ungdomsarbetslösheten och skolans tillkortakommande. Man ondgjorde sig över att KOMVUX inte längre är till för att höja godkända betyg och TB berättade stolt att han hoppat av gymnasiet men sedan blivit komvuxstudent.

Man pratade om hur unga inte hade pengar eller arbete för att försörja sig och hur S skulle rädda dessa ungdomar.
Vackert så - men om dessa ungdomar inte har fått någon ordentligt fotfäste i tillvaron - är Bodström säker på att hitta dem där han kampanjade då?

Jag hade ingen aning om att S målgrupp när det gäller de unga häckade på Cafe Opera. Utanför den krogen där drev S och Bodström kampanj på ett studentflak.Skönt att dessa arbetslösa studenter har någon samlingsal som tydligen S anser är proletärt riktigt.

2 kommentarer:

  1. VAR hittade du den "nyheten"!! Jag har letat mig blå efter Bodstöm på ett lastbilsflak utanför krogen?????????? Jag VILL se det med egna ögon eller åtminstone läsa rubriken .. ;-)

    SvaraRadera
  2. Det var på nyheterna troligen måndag. Jag såg det flera gånger och han hade till och med sin studentskylt med foto och komvuxstudent skrivet på den. Det var björkar och ballonger och ssuare som berättade att man kan ju bli less på skola och skolka å så och då är det bra med med komvux. Jag tror att Bodström gaggade om betygen som förstör också.Han stod i ärlighetens namn mitt emot Cafe Opera så man såg deras skylt hela tiden.

    SvaraRadera