söndag 14 februari 2010

SJ borde vara mer rädd om sin personal

Vi åkte till Alingsås med tåg, ett sätt att färdas som är utmärkt om man är införstådd med att SJ inte är beredd på årstidväxlingar och väderomslag. Vi hade platser i vagn nr 14 platserna 23 0ch 24. Vagnen hittade vi raskt men inte sittplatserna. Vi tog några andra platser och sedan fick vi förklaring av personalen att vagn 14 inte fanns utan att vi befann oss i vagn 15 trots att den var markerad med 14 som utgått på grund av materialfel. Jag tyckte att det var lite förvirrat men det var den förklaring som tågvärdinnan fått order att förmedla.
Våra förbokade platser fanns inte eftersom vagnen inte fanns men det det gick bra att sätta sig där man själv fann det gott i vagn 15 som hette vagn 14 och vi åkte bra där vi satt så problemet var inte stort för oss alls.
Det måste vara mycket frustrerande att vara tågvärd under denna vinter där krångel är kutym - passagerares missnöje går ut över den första i en organisation man möter - i detta fallet tågvärdarna. De finns där när man blåfrusen klättrar ombord efter att ha väntat in ett försenat tåg eller om inte vagnen i tågsetet finns med och tyvärr skäller man på dem.
SJ har trevlig personal och man borde försöka tänka på att de rår inte för allt krångel och de gör ett enastående jobb. Jag skall försöka att inte gnälla(gjorde det inte igår) jag skall ringa huvudkontoret i fortsättningen eller mejla - killarna och tjejerna på tågen gör sitt jobb och de gör det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar