Visar inlägg med etikett OS smurfar svenskar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett OS smurfar svenskar. Visa alla inlägg

måndag 15 februari 2010

Tehuva?

Har ni sett något från OS än? Jag var som yngre inne på att bli arkeolog eller formgivare(designer hette så då) - jag blev inget av detta. Jag försökte göra snygga tehuvor åt släktens alla tekannor men mormor grusade mina drömmar om att bli berömd med denna innovation då hon konstaterade att värme inte hölls kvar av ett grovvirkat nät oavsett om det var i ylle eller ej.
Någon har stulit min ide' jag vet det nu och det var synd jag inte märkesskyddade modellen för då hade jag blivit rik nu -alla i svenska OS-laget har min ide' på sig, det kallas mössa nu. Det enda som skiljer svenska OS-byn från smurfbyn är att svenskarna har en gul rand på sina luvor men det saknar smurfarna.