lördag 29 juni 2013

Färdig - totalt färdig

Jag åker till Almedalen i natt och där skall jag leta upp någon av alla dessa tankesmedjor som säkert som Amen i kyrkan har representanter där. Det har uppenbarat sig några "varför" som jag absolut behöver hjälp med att reda ut. De viktigaste har jag listat nedan så vet ni något svar på dessa varför så kontakta mig gärna.
1. Varför är alla resväskor så förpipplat små?

2. Varför är väskorna förstärkta med gjutjärnsprofiler som gör dem onödigt tunga att bära?

3. Varför kan man inte köpa väskor med fjärröppnare (sådana som man har till garageportar)?
    Varje gång man skall öppna sin väska nu riskerar man att innehållet exploderar rakt i ansiktet då    
    man packar upp. Med en fjärr kan man ta betäckning bakom en dörr eller ännu enklare ställa in  
    väskan i garderoben, stänga garderobsdörren och sedan trycka till på fjärrutlösaren. Allt är på rätt
    plats med en gång om än lite oordnat.

4.Varför har de hedervärda yrkesgrupperna som alltid finns i gamla filmer försvunnit? Jag menar
    bärare och stadsbud, jag skulle verkligen uppskatta synen av yrkesmän av den sorten i hamnen
    i Visby och skulle omedelbart ta deras tjänster i bruk när jag anländer söndag eftermiddag.

5. Kan man ha plastpärlor om halsen när man minglar hos Gotlands landshövding?

6 .Räcker det med sex par skor + sandaler för att matcha med mina kläder och nagellacken i fem
    färger.

Nu har jag tvivlat och förtvivlat nog och fått packningen klar med benäget bistånd av mannen i mitt liv. Jag har tre långklänningar eller kaftaner med accessoirer, tights, kjolar och byxor som kan matchas med olika toppar så jag kommer nog som vanligt att slå omvärlden med häpnad. Tråkigt nog tyckte inte min luggslitne riddare att jag skulle ta med mina svandunsboor så jag packade upp dem igen - alla sju. Baddräkterna har jag med båda två, den nya röda med  guldspännet mellan tuttarna och min gamla vanliga djungelmönstrade. Undrar om inte nya baddräkten skär sig mot min cerisefärgade lugg men det får vi se om och när jag badar - den dagen den sorgen.

Kanske undrar ni om jag bara skall gå runt och vara underskön och kokett? Naturligtvis är det inte så, vi har fullt program från morgon till kväll med seminarier mera seminarier och då och då lite mingel. Mötena mellan människor är absolut det mest spännande som man får vara med om i Almedalen oavsett partitillhörighet eller inställningar i sakfrågor. Förra året träffade jag fantastiska personer som jag hade mycket roligt med - jag träffade också riktiga praktarslen men det fanns det säkert andra som tyckte om mig också - det jämnar ut sig i slutänden. En vän som jag träffade förra året gjorde jag upp med att vi skulle äta räkmacka och ta ett glas vitt till i år. Det blir Kallis nu i veckan för den måltiden.

Nu blir det lite name-dropping när jag är på G. Jag hoppas att få träffa våra värmländska riksdagsmän/kvinna någon gång under veckan - dugligt folk som fyller sina platser väl. Det är Pia Hallström, Jan-Evert Rådhström och Christian Holm. Det är väldigt många mer jag vill möta och partiledartalen på kvällarna tänker jag inte missa. Anders Borg skall jag som alltid stillsamt dregla över i stora kongresshallen och på första bänk. En av mina "bröder" skall jag nog svänga en bägare med, det är han som arbetar på en drake där han dödar andra sorters drakar med sin penna. Möjligen skall jag kolla om Eric Laakso har skaffat några nya glittriga kaftaner och mingla på Amir Sajadis projekt Hjärna Hjärta Cash.

Det här blir en fantastisk vecka det är jag säker på att se fram mot och sedan komma ihåg i sin politiska backspegel.

Nu skall jag göra ordning mat till mannen och djuren och lägga i frysen. Nästa gång får ni en rapport från Almedalen - spännande inte sant? PS i år använder jag inte cykel då det är ett livsfarligt färdmedel i Almedalen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar