tisdag 21 september 2010

Surögda Ester är på G och blir packad

De sista prylarna är köpta inför resan. Mannen i mitt liv har fått nya tassar till gåstavarna och handtagen är nyjusterade på dem.

Extra dyr och högabsorberande kattsand är köpts så inte kattvakten behöver fixa det och jag har ordnat vikarie till den av mig vunna logebiljetten till hockeyn på lördag.Ett av mina X vickar tacksamt för mig i Löfbergs Lila Arena.

Har ni någon gång packat väskor tillsammans med en katt som anar att något är i görningen någon gång? Lilla resväskan har oavsett vad jag lagt i plötsligt innehållit en grårandig katt. Hon blir lika överraskad varje gång jag hittar henne mellan tröjorna eller under extrabrallorna och hon har inte fattat att det som avslöjar henne är en knölig packning med svans.Surögda Ester har förpassats många gånger ur väskan och jag trodde hon givit upp till slut men där hade jag fel.

Min fina ryggsäck är ockuperad av en fånig katt och hon är fast besluten att bli kvar i den. Det kan inte vara bekvämt att ligga i den men hon försvarar sin plats med alla klor hon har. Troligen kommer hon ur säcken i natt när hon skall ligga mellan oss för sin skönhetssömn. I morgon lämnar vi en djupt besviken katt hemma, hon får sköta huset när vi åker till Sicilien det är bäst så.

Vi får göra en sista koll innan vi stiger ut genom dörren hemma så vi inte bär ut fripassageraren Ester i morgon.Hon har det bäst med en väldresserad kattvakt som lyder hennes minsta vink.

Vi hörs och ses om en vecka. Sköt er medan jag lapar sol.

7 kommentarer:

  1. Ha en FANTASTISK resa och bara .. NJUUUT!!!!

    SvaraRadera
  2. Ha en härlig semestertripp!!! Lapa lite sol åt mig också är det bussig. Ta gärna en paraplydrink också om du ändå är i farten! :-)

    SvaraRadera
  3. Stackars Ester!
    Inte få komma ut och sola magen bland tjusiga italianos! Det är synd om henne!

    Hoppas ni får det trevlig i alla fall
    Ester tar nog igen vad hon missat när ni återvänder!
    :O)

    SvaraRadera
  4. Det är underbart att vara på G. Nu sticker vi mot Sherwoodskogen!!!!!!? Sicilien menar jag 8-)

    SvaraRadera
  5. Ha en underbart solig, rolig resa Granny!
    Och låt inte Italienarna behålla dig!!!!
    Vi klarar oss INTE utan vår Granntant! =)))

    SvaraRadera
  6. Hoppas du får en underbar resa, njut för mig också som måste vara kvar här i höstrusket!

    SvaraRadera
  7. Ett soligt landskap och ett hotell fullt med poliser pa ovning. Alskar uniformer, kan inte bli battre.Synd att datorn inte har prickar 8-)

    SvaraRadera