torsdag 15 april 2010

Tillfälligt avbrott

Lyssnar på vårproppen och ser fram mot när rödgrön röra skall släppa sin,
Väntar besök av Sharif och Bokosie ett underbart gammalt par som kom från Kosovo för 25 år sedan.De har ett minimalt förråd av svenska ord men söker hela tiden efter sociala kontakter. Jag skall förklara hur tvättstugan funkar och sedan äter vi middag och umgås en stund. Frukt och grönsaksfat med rostbiff för de är muslimer.

I kväll skall jag försöka sätta i en kil på cirka 15 centimedter i kostymbyxorna åt mannen i mitt liv. Denna förskräckliga garderobsfukten går hårt åt och krymper våra klädlinningar.Kavajen kommer att dölja det jag konstruerar - vi skall på vår väns begravning i morgon och svart slips är anskaffad för det skall det vara enligt maken så så får det bli.
Vi kliver upp fyra i morgonbitti för att åka iväg och jag ska kolla på nätet efter en snabbkurs i slipsknytning för den färdigheten har maken glömt. Sedan skall jag försöka sova en stund också innan vi skall kliva upp.

I sanning jag har ett rikt och varierat liv trots att jag bara är hemmafru. Lördag gör jag inget särskilt mer än handlar inför en våldgästning av varierad släkt på söndag. Härliga tider strålande tider - fortsättning följer på mina olidligt spännande memoarer.Ol'e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar