måndag 15 juli 2013

Livet - en nära-döden-upplevelse

Så djup man blir när ligger och tänker mitt i natten för att man inte kan sova, eller för att en mig närstående man inte kan sova. Det blir att plötsligt skapa aforismer lik den jag har som rubrik, och som jag är mycket nöjd med. Stora synonymordboken var jag och hämtade klockan två i natt så att mannens korsordslösande skulle gå framåt, den ligger nu vid hans säng så han kan slå upp i den istället för att väcka mig, fast vaknar gör jag lik förbaskat. Nattetid blir jag diabolisk så i drömmen tog jag livet av en stackars kvinna natten som var med god hjälp från min man. Jag har ingen aning vem kvinnan var men vi tvingade in henne i en knallröd sandtunnel som vi visste skulle kväva henne. Varför vi gjorde detta har jag ingen aning om men vi var otäckt kallblodiga under utförandet. Brrr jag har nog väldigt mörka sidor liksom min man.

Vädret är alltid intressant att diskutera och det beror säkert på att det är en enda gissningstävlan från alla som skall tillhanda upplysningar i ämnet. Lokal-tv lovade strålande sol idag men inte fasen var det sol som drog förbi med 20 sekundmeter. En annan dag skulle samma sol torka min tvätt - det slutade med mycket välsköljda kläder. Jag låter nästan som en bonde när jag gnäller men det är ju så att bonden alltid får för lite/mycket av sol/regn  (stryk det som inte är tillämpligt) när det är skördeintervju i våra medier. Vi har dock tagit in vår första skörd, fem hallon som vi delade och som smakade sött och gott.

Ibland kan man fundera över någon liten detalj i flera dagar utan att få till det. Vi som kandiderar till landstingsvalet nästa år skall skriva ett personligt brev till valberedningen för att de skall välja ut vilka som skall komma upp på listan. Att formulera mig har jag inga problem med och jag vet vad som intresserar mig mest inom landstinget men det är svårt att få till det . Dess i mellan kan man anfäktas av tankar om att det inte är någon idé men det är fånigt att tänka så. "Bättre lyst till sträng som brast än att aldrig spänna en båge" får det bli istället. Under morgondagen skall jag skriva ihop mina tankar och skicka in men jag tänker lite mer "rough", det blir metoden "Ska det gå åt helvete så skall det gå med musik" då.

Nu skall Gunvald i plurret för nu har hon nykokta och algfria stenar på botten på sitt boende, några räkor tillsatta gör att hon får en god natt. Sedan tar jag också en god natt.


http://www.weatherpal.se/Karlstad-2701680

http://www.liv.se/Politik/

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.totalproducenordic.se/everfresh/Global/Bilder%2520Frukt/B%C3%A4r/Hallon%2520web.jpg&imgrefurl=http://www.totalproducenordic.se/everfresh/sv/produkter/Frukt/Bar/Hallon/&h=1502&w=2244&sz=253&tbnid=iiClqUkB8HGX-M:&tbnh=86&tbnw=129&zoom=1&usg=__WiSA6cCU47SdoEdH8oRtUBl4hbg=&docid=Fz9a5TGdKPpVvM&hl=sv&sa=X&ei=IljkUdjaD8mO4ATqg4G4DQ&ved=0CFAQ9QEwAw&dur=12222

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Om du behöver hjälp att formulera dina tankar kan du alltid anlita ett proffs. Ett proffs på just ansökningar.

    Vänliga sommarhälsningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha Birgitta för rådet men jag kör min egen strategi - annars vore det inte jag.

      Radera