tisdag 12 oktober 2010

Strö pärlor för svin = som att ge Gunvald fina vattenväxter

Gunvald har invaderat vår värld till Surögda Esters stora förtret. Katten väntar bara på tillfället då hon får tillgång till en konservöppnare för att få upp skölden. Hon väntar nog förgäves om inte ett under sker.

För att mysa till det ordentligt köpte jag tre vackra vattenväxter (a' 49.90!!!)för att dekorera terrariet med. Gunvald hette nog John Deere i sitt föregående liv och var skördetröska - en effektiv sådan dessutom.

Vi har ett terrarie med soppa nu - sköldpaddsoppa i spenat. Det som inte blev ett gott nattamål av växterna är finfördelat i en grön sörja som säkert är mycket näringsriktig. Nu är den ännu nyttigare då den innehåller rester av frukosten - ett hårdkokt ägg och två fiskbullar. Specialkosten för sköldisar som kostar en halv bruttonationalinkomst, den nobbar hon i sten.

I eftermiddag skall jag skura ett terrarium och spola av Gunvald (efter att jag borstat av henne med en gammal tandborste) och säkert kommer mitt kattskrälle ha hur roligt som helst när hon tittar på.Nya växter köper jag inte!

2 kommentarer:

  1. Vitkål är billigt. Sånt hade jag till mina växtätande fiskar. Morotsblast och sallad funkar säkert ... och maskrosor! Tänk att få utrota maskrosorna med sköldpadda det känns miljövänligt!
    :O)

    SvaraRadera
  2. Potatishuset bredvid här har allt det du pratar om utom maskrosor men det finns gräsmatta runt huset. Det blir säkert bra och ekologiskt också

    SvaraRadera