fredag 15 oktober 2010

Lediga jobb - jajamen

Det blir fler och fler lediga arbeten och det behöver man inte AF för att konstatera. Ordförandejobbet i justitieutskottet blev ledigt idag har både tidningar,radio och tv meddelat. Det behövs nog inget CV mer än att man betalar sin medlemsavgift till S så kan jobbet vara mitt eller ditt. Stora möjligheter till arbeten bredvid och annat mångsyssleri som - det funkade för den förre ämbetsinnehavaren.

Kommunens starke man i Vellinge - herr Holm lämnar nu sin plats som självutnämnd borgmästare. Kommunen räknar med besparingar på ett par miljoner när han pensionerar sig men arbetet som sådant är mycket välbetalt ändå.Det är en fördel om du tillhör M för arbetet i Vellinge.

Jag sitter här med listor på olika uppdrag som jag kan tänkas vilja ha här i min kommun men det finns inget som låter så spännande som borgmästare eller ledare för för ett juridiskt utskott.
Det blir nog något litet försök att nomineras till en plats inom kommun eller landsting inom något jag brinner för. Kanske har jag någon liten hjälp av de personröster vänliga människor gav mig. Vi får se tiden an - här i staden vet vi fortfarande inte vilka som skall regera - MP är vågmästare med 5 mandat och vi får se vem denna blossande brud ger sin hand till. Till veckan vet vi om vigseln blir med S o V eller med alliansen.Intet är som väntans tider säger de som vet, så jag väntar.

Det jag vet säkert är i alla fall att jag måste ha ett större terrarium med en pump som syresätter vattnet ordentligt åt Gunvald. Skall försöka med radiokontakten på måndag där har jag fått billiga och bra grejor många gånger. Nu byter jag vatten dagligen för min sköldis har en glupande aptit och ett fruktansvärt bordsskick och det blir geggigt i vattnet med en gång.Det stör Ester i hennes bevakning av sköldis och det vill jag ju inte att hon skall störas i

3 kommentarer:

  1. Lyft över Gunvald i en balja med vatten när hon ska äta så slipper du geggan i terrariet. Vi gjorde så när en av sönerna hade sköldpadda.

    SvaraRadera
  2. här kommer en fräck förfrågan. Hittade hit, till din blogg, när jag googlade efter information om min farfar, Axel Bäckner, som du skrev om i juli. Håller på och skriver en uppsats i kristendomens historia o behöver källmaterial. Kom på att "Den förste mannen" du nämnde (som ju borde vara min kusin, men är det A eller P?) kanske kan hjälpa mig med det. Har du nå´n aning om hur jag kan få kontakt? Jag vet, det låter desperat, men det är det inte. Men däremot kan det vara till stor hjälp.
    Jag chansar lite o lämnar min mejladress: andersbackner@hotmail.com tack på förhand.. och förresten det lilla jag har hunnit läsa på din blogg är både roligt o tankeväckande!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset med egen restaurang till Gunvald det skall jag definitivt införa - då kan hon få både strömming och fiskbullar. Tack igen.
    Anonym nr två : Jag skall lämna uppgifter strax på din mail - det var A det var feågan om.

    SvaraRadera