torsdag 17 februari 2011

LÅDAN FÖR AVLIDNA PROJEKT

Nu har jag gjort det, jag har gått längst in i det mörka hål som innehåller utslocknade ideer och eruptiva kreationer. Längst inne i klädkammaren finns lådan som innehåller spruckna drömmar och infall. Jag har hur många påbörjade kreationer som helst och lika många detaljer som jag skaffat för att kunna kreera vackra kläder.

Vid en djupdykning hittade jag vackra röda tränsar som jag säkert köpt till någon snygg jacka eller något. Spetsar, brodyr och vackra band i olika material, bredd eller färger har jag hur mycket som helst. Roliga knappar och hakar finns det också mängder av liksom blixtlås.

När och varför jag har köpt tre meter svart kardborreband det övergår mitt förstånd - men 5 centimeter brett midjeresår i vitt har jag inte heller något ahaminne att jag införskaffat - men jag har det i min låda.

Nu har jag städat och sorterat medan jag rannsakat mig noga "kommer jag att använda den här grejen?" är frågan jag ställt mig. Nu har jag gjort en påse med fynd till min syster och ett litet paket till Anybody som skall skickas snarast.

Nu känner jag mig ganska nöjd för nivån sjönk en aning i min fyndlåda. Det blir skönt att ha plats för kommande insomnade projekt.

4 kommentarer:

  1. Midjeresår!!! Jisses, jag har ett bra mönster på tights OCH ett förskräckligt och elastiskt tyg!!! Kanske ödet vill påpeka något??

    Finns det månne ett julrött blixtlås på 65 cm??

    Själv har jag kört iväg 4 .. FYRA!! .. stora sopsäckar med gamla tyger, läckande stövlar, avdöda projekt och saker som skulle ha lagats för minst 10 år sedan.

    Vilka ytor som uppenbarade sig och vilka utrymmen som nu finns att gömma allt det andra som låg framme och skräpade .. :-)

    Önskas det förresten en grön kaftan????

    SvaraRadera
  2. Grön Kaftan Ohja ohja. Blixtlåset är bara 50 men det kan gå med tränsarbeten uppe och nere. Skickar mer ur djupet av min skamliga hemlighet.Kan ett grönt brett blixlås pigga upp kanske?
    Det här påminner om Hasse Alfredssons sång "Skall vi byta grejer med varann". Nu kollar jag en gång till på roligheter så blir paketet extra spännande.

    SvaraRadera
  3. Skattkistor ska man vara rädd om!
    Alla skruvar, muttrar, pillegurer och mackapärer jag samlat för att ha när något kan tänkas komma till användning men aldrig blir ihågkomna, för kartongen med dess märkliga blandning av trä, metall, glas, porslin och plast står under all bråte i förrådet nere i källaren.
    Så jag har börjat på ny kula här uppe i lägenheten med mindre burkar vars obskyra innehåll kan vara bra att någon gång som antagligen aldrig kommer. Samma är det med burken med diverse knappar i olika kulörer och format. Vem tror att jag kommer att sy en damkappa eller sticka babykläder?

    SvaraRadera
  4. Ja du Börje jag hade glömt alla burkar med varierat och spännande mixar men väck inte den björn som sover tycker jag är en bra devis. Jag har en Höganäskruka som jag har fyllt med mitt livs nycklar. Det är nycklar till hänglås, till innerdörrar och ytterdörrar. Inga av dessa nycklar vet jag vilken dörr de passar till och några är säkert från mitt första boenden på egen hand som 18åring. För att göra min fyndkruka riktigt oatraktiv har jag marinerat nycklarna med en samling fiskedrag. Varför jag gjort det vette busen men jag vill inte stoppa nävarna i den krukan. Den krukan får dödsboet efter mig desarmera hur de vill.
    Anybody - paketet är på väg och jag ljög när jag sa att jag inte hade så långa blixtlås - nu kommer alla röda jag hade 45cm 50cm och 65 cm.

    SvaraRadera