måndag 14 februari 2011

Bestick mig! Muta mig! NU!!!!!

Mannen i mitt liv har några behov som måste uppfyllas för att han skall må bra. Snus är ett av dessa behov och det andra är en fungerande fjärrkontroll. Inget av dessa saker kan han anskaffa själv när väderleken är som den är. Han kan inte tampas med kung Bore trots ett par fina gåstavar.

Varje kommun skall kunna tillgodose sina innevånares behov oavsett hur och vem de är. Vädrets makter rår de dock ej på. Hala gångbanor och trottoarer gör det omöjligt att ta sig fram om de överhuvudtaget är plogade eller skottade. Det föll allså på mig att gå ut.Det var -15 ute det blåste småjäklar och det var mycket knockligt att ta sig fram. Med en god portion självömkan klädde jag på mig och gick mot city. Med livet till låns handlade jag vad som skulle inhandlas och återvände till hemmets trygga och varma vrå.

Nu sitter jag här och är frusen in i märgen och undrar om någon är intresserad av att muta mig.I Göteborg har massor med folk blivit mutade på olika sätt. Jag är inte intresserad av att få tegel till ett fint garage för det verkar löjligt att bygga för en cykel och en rollator. Intresset för att spara ägodelar för att få ett skrytigt dödsbo ligger inte alls för mig. Den nämnds tjänster som jag sitter i,kan den intressera någon tro? Just nu kan jag var fal och korrupt för en resa till Bali för mig och maken. Vi vill ha sol, värme och paraplydrinkar. Muta mig gärna, jag lovar ta mitt straff efteråt och erkänna min uselhet.

Om hugande intressenter ej finns så kan jag meddela att jag sitter i kyrkfullmäktige också. Intresserad kanske av att smidigt bli medlemmar i Kyrkan? Jag kan tänka mig att som tack få åka till "the rivers of Babylon" eller Kaanans land? Alla varma resmål mottager jag med stor tacksamhet.

Hallå! Vart är ni alla som har en tanke på mutbrott? Här sitter jag och fryser och väntar på mer snö som vädermonstret på tv har hotat med.Muta mig då - annars blir jag tvungen att åka till brorsan som har en bastu för att tina. För att komma till honom måste jag klä mig varmt, frysa medan jag väntar på bussar som inte kommer. Hemresan blir lika eländig fast tvärtom.Herre Gud vad det är synd om mig här och nu, och min självömkan har inga gränser - den är faktiskt astronomisk.

Min heder är räddad då ingen hör av sig till mig och jag fortsätter att vara oförvitlig liten politiker i en liten nämnd i min hemstad. Det är faktiskt skönt att vara så betydelselös så man slipper bli påhoppad eller mutad. Men ack vad en resa till ett varmt ställe hade suttit fint - bara det inte var helvetet. Det lär vara varmt där enligt de som är insatta i ämnet.

Toppluva och raggsockor är ganska sexigt när man vant sig - sandaler och blommor i håret är roligare dock.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Intresant blogg och vacker flicka i bannern!
    Snus ja.Förra valet då Rhenfeldt kom till mkten och höjde priset på Snus la jag tvärt av med snusandet.Inte för att jag har mer pengar,men ändock!Man måste bestämma sig tvärt.Mycket svårt och ibland vore det gott med en prilla!Nej!Den glädjen ska inte skatten få.Så det så.Tjingen från Inger

    SvaraRadera
  2. Ja du vi tvärslutade med vårt rökande 2002 då vi tillsammans rökte ca 70 cigaretter per dygn tillsammans. Vi sparade allt vi lagt på röka och sedan gifte vi oss och åkte på bröllopsresa för de pengarna.Inga tjafsiga plåster eller piller vi bara slutade.Tack för ditt beröm - jag älskar att få det.

    SvaraRadera