onsdag 16 februari 2011

Jag är nog faktiskt barnslig

Jag stövlar runt här i kortkort klänning och har strumpor med rosa fjärilar på. Jag mår fin fint och har absolut inte tagit något berusande eller så. Det är trevligt att utan orsak må fint och jag tänker inte ifrågasätta min känsla.

Mannen i mitt liv är på "grabbkväll" i gårdslokalen vi har här. Det är en man som har stenhuggeri som skall prata om hur man hugger ut gravstenar eller något åt det hållet. Ämnet är ganska lugubert men han ville gå - kaffe och god smörgås ingår i träffen och han får vara lite social, min gubbe.

Nu skall jag leta fram min favorit på spotify, han har varit flickidol många år och tillhörde tidigare ett pojkband - som han nu gått tillbaka till. Så klart att jag pratar Robbie Williams och Take That. De har nog blivit tantidoler nu och jag tycker att de är så bra. Vid närmare eftertanke skall jag plocka fram en favorit som är ganska ny med hela gänget "The Flood" är låten jag skall höra . Det gör jag flera gånger ,vaggar och sjunger med. Maken kommer inte hem på en timma än och slipper höra på bandet han tycker så illa om.

Nu njuter jag av musiken som givetvis sjungs enbart för mig - en liten rund tant i kortkort.

2 kommentarer:

  1. Runda tanter i kortkort är minsann lika granna som hambostintor!
    :O)

    SvaraRadera
  2. Jäpp - vi har ofta väldigt söta skrattgropar på knäna som vi stolt visar fram.

    SvaraRadera