fredag 11 februari 2011

Katastrofen är ett faktum!

Det är 14,5 grader kallt ute, min man sover sedan länge och han somnade sur och förtvivlad.Hushållet viktigaste redskap är förstört och kan inte repareras trots försök från mitt håll enligt beprövat koncept:Räddas det som räddas kan. Det gick inte alls och min luggslitne riddare kunde inget göra eftersom hans finmotorik inte lämpar sig för finlir.

Vad är det som hänt undrar ni säkert och varför blev det som det blev? Tja mannen i mitt liv motionerade som vanligt sitt pekfinger med tvns fjärrkontroll - han tänkte ta en paus i denna minijogg och lade fjärrisen på bordet bredvid sin fåtölj - trodde han. Han la den i glaset med bubbelvatten och fjärrisen omkom med en endaste gång.Förra kontrollen dog av en grogg som spilldes över den, den här klarade inte sodavatten en gång.

En fjärrkontroll som inte fungerar mer än med att läcka vatten varje gång man trycker på en knapp är totalt värdelös men jag har försökt åtgärde den på mitt sätt. Först så petade jag isär den och använde hårtorken för att fördriva fukten. Ingenting hjälper dosan är stendöd hur jag än gör. Det ser ut som om jag får åka till CO i morgon och köpa en efterträdare till den avlidna fjärrkontrollen.

Har ni suttit mer eller mindre inuti en stor och präktig tjocktv och petat på yttepytte små svarta knappar som sitter i rad i en svart liten panel. När man försöker sköta maskineriet,leka fjärrkontroll, försöka hålla maken på gott humör och se "På Spåret" själv - dä är livet pyrt jag lovar.

Maken sover som sagt var,Surögda Ester ligger i garderoben och surar,Gunvald Sköldpadda lever loppan till max för hon håller på att möblera om i terrariet.Själv roar jag mig med att fröjdas åt alla som står ute i skogen för att se en Rallybil dåna förbi samtidigt som de fryser häcken av sig.

Den enda sanna glädjen är skadeglädjen, den hänger jag upp mig på för att slippa tänka på att det säkert är svinkallt och blåsigt när jag går ut i morgon.Det är inte mycket att hänga upp sig på det vet jag, men jag måste göra det för att inte behöva tänka på att säkert flera bussar är inställda också. I dag var en linje helt inställd och alla andra kraftigt försenade.

Under kan ske, kanske fjärrkontrollen torkar under natten, jag hoppas det. Så där, nu skall jag bara tänka positivt och inse att natten ger fjärrkontrollen nytt liv. Håll tummarna snälla ni - jag vill inte ut i det vita kalla helvetet.

4 kommentarer:

  1. OM det inte har skett ett mirakel över natten... så säger jag R.I.P lilla fjärrkontrollen!

    SvaraRadera
  2. R:I:P gäller inte här inte, jag har just slängt den i behållaren för elektronik så den skall nog gå igen när den är itumonterad.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle gärna ha varit ute på rallyt och kollat. Den upplevelsen har jag kvar än. För oss som var med på Midnattssolsrallyts dagar och har motorolja i ådrorna och brända kopplingslameller i näsan finns ingen bättre kulturyttring än att se och höra en maxtrimmad SAAB Monte Carlo men i brist på äkta vara får en sketen Subaru duga om den kommer i brett uppställ och mycket snösprut!
    :O)

    SvaraRadera
  4. Vid en specialsträcka i morse var det 27,5 minusgrader och den enda som njöt av det var mannnen som sålde 80 ryssmössor på ett litet litet kick. Sedan var det bara snö och mera snö.

    SvaraRadera