fredag 29 juli 2011

Grinig trött och mycket irriterad

Nu krånglar inloggningen igen och då blir jag småsur. Vi har besök denna helgen två små barn och deras föräldrar. En av föräldrarna har en svårartad matallergi och det är väldigt få matvaror som fungerar.Problemet löses med medhavd matsäck.Minstingen är mycket aktiv och han vet hur man använder olika redskap - man kan använda katt klättergrejen för att komma åt låset på ytterdörren t ex.Skåpet med familjeservisen är hoptejpad med silvertejp och ömtäliga saker är undanstoppade (trodde jag).

Tvättmaskinen startade mystiskt, tom och på ett tvåtimmarsprogram och Gunvald behöver nog syrgas och en terapeut.Jag har inte sovit en blund i natt och vill hallucinera så det gjorde jag medan den ena föräldern skrev födoämnesjournal och matdagbok och den andra hjälpte till med frukosten som var beställd. Då gick spishelvetet i pension utan förvarning.

Vi har fått spisen ordnad av våra bovärdar och besökarna är ute och turistar i staden. För en stund sedan fick jag telefon - det är kaos så de måste lämna dottern hos oss medan de tar tag i situationen. Jag vet inte vad de pratar om men jag är så trött att jag sa Ok, kom ni med henne. Maken förstår inte att jag verkar irriterad och jag orkar inte förklara.

Jag är skittrött "But who care?"

4 kommentarer:

  1. Ibland får man välja mellan äta och ätas. Normalt sett är jag en vänlig och gästfri själ men i det här fallet rekommenderar jag att ni umgås uteslutande hemma hos "fästingarna" .. om ni ska umgås alls.

    Det finns en gräns för hur mycket man kan utnyttjas och ni har passerat den för länge, länge sedan!!!

    SvaraRadera
  2. Men snälla Granny inte kan du lida och ta emot bara. Lyssna på Any nu! Hon har som vanligt alldeles rätt. Och när man lärt sig att säga nej är det så skönt! Tänk att ett ynkligt litet ord som nej kan vara så befriande.
    Prova så får du se!

    SvaraRadera
  3. Jag trodde att du kunde bita ifrån dig...
    Det där med tvättmaskinen var det nog tvättspöket som orsakade. Det tror jag efter att nyss ha hört ett radioprogram om övernaturliga fenomen.

    SvaraRadera
  4. Jag är lika skittrött som igår men ljuset i tunneln nalkas - Vistelsen här förkortas för att någon måste till sin terauept akut.Det var trevligt att höra. Barnen satte igång tvättmaskinen. Tack raringar nu blir det bättre om ett litet tag

    SvaraRadera