lördag 16 juli 2011

Livet flyter på

Det har lovats sol och otroligt varmt ett bra tag nu. Metrologerna har sett till att det varit inflation i solar på väderkartan så jag har en stilla undran - vart fasen är värmen och solen?

Igår trampade jag till affären i regnponcho och på fötterna sandaler för att vattnet lugnt skulle fara vidare och inte fylla några skor. Tvätten på balkongen är otroligt välsköljd och ingen av oss vill gå ut dit - varken folk eller fä. Gunvald duschar gärna ljummet i badrummet medan katten glor från säkert håll uppe på tvättmaskinen. Mannen i mitt liv och jag själv har ingen rädsla för att åka på torrsprickor trots hög ålder, men det börjar vara motigt med vädret. Någon dag tänker jag kolla kantarellmarkerna för det lär finns sådana nu.

Jag har stora problem med att bloggen vill publicera sig hela tiden jag skriver så jag får hela tiden gå tillbaka via redigera knappen. Vet inte vad det beror på - mig, datorn, bloggen eller med samverkan mellan dessa delar. Slutar dagens inlägg efter fyra publiceringsintermesson för det är så förpipplat tjatigt.

Tills jag har större tålamod och vet var jag skall felsöka så säger jag bara:SIMMA LUGNT!(I denna eländes blötan)

3 kommentarer:

  1. Aha!! Det där felet hade jag också och jag höll på att bli fullständigt galen och förkrossad till slut. Be om hjälp av någon som kan. Det gjord jag (läs Maken) och Experten rensade på cookies och något annat som jag aldrig hört talas om .. men som tydligen hänger med från sidor som jag ofta besöker eller från Blogger direkt????

    Bra blev det i vilket fall som helst och jag blev lycklig som ett barn .. även fast jag fortfarande inte kan kommentera som vanligt.

    Ibland känner man sig som en fullständig idiot, eller hur??

    SvaraRadera
  2. Av allt att döma finns det dolda bekymmer i den här bloggens sätt att fungera/inte fungera. Just dessa du beskriver har inte nått mig än men jag tänker inte leta efter dem. Det hittar nog fram till mig ändå om det vill sig.

    SvaraRadera