tisdag 12 juli 2011

Vilket språk talar Blogspot?

Jag blir så trött när jag inte kan logga in i min egen blogg hur jag än gör och hela tiden får frågan om jag vill skaffa en NY blogg. När man påstår att mitt eget lösenord/inloggningnamn är fel blir jag både trött och kinkig.Jag funderar på att skriva en riktigt kritisk drapa till de som styr och ställer på Blogspot men den måste vara på engelska dessutom sitter väl denna personal "by the sea"nu i semestertider. Den gärningen lägger jag på is ett tag till därför.

Efter elva inloggningsförsök så blir det därför ett kort inlägg om viktiga saker innan min blogg går bananas och inte tillåter mig skriva i den.

VIKTIGHETER:
1.Vi blir nog tvungen att flytta. Vi har alldeles för få väggar där vi bor eller också har jag för mycket trevliga tavlor. Kan vi inte hitta något nytt system för vår konstvisning(permanent) så måste vi få tillgång till fler väggar och det får vi bara genom att flytta.
2.Jag tänker fylla 60 år den 8 maj nästa år. Därför behöver jag snarast få reda på hur många som kommer för att kunna beställa vackert väder så vi kan vara ute allihopa och/eller kombinera detta med lämplig festlokal. Ni får anmäla intresse snarast ni som vill komma så kan jag börja förbereda matinköp,gå en grundkurs i hembränning och kontakta polisen om evenemangstillstånd ådeåsånt. Jag förutsätter att varje festdeltagare medför eget porslin och bestick.Det blir en oförglömlig födelsedag det är jag övertygad om.

Det är mycket nu - men har man som jag god förmåga att hålla huvudet kallt och organisera vardagen så går det.
Jag kommer att göra nästa inlägg när min blog släpper till nästa gång. Nu vågar jag inte skriva mer för då försvinner väl allt ut i rymden. Glöm inte anmäla er till festen bara - födelsedagen är snart här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar