lördag 15 januari 2011

Hellre Pantertant än Fantomen

Jag är så glad att jag inte är Fantomen för då hade nog mitt sällskapsdjur Devil kvoterats in bland alla vargar som skulle skjutas under den "skyddsjakt" som pågår. Man skjuter individer som genetiskt lider av degenereringar på grund av inavel. Man har inte sett till någon av dessa defekter på de djur man skjutit men man får ta eventuella sådana mentala fel i beaktande.

Jag menar att är det friskt med ett vackert vilt djur snällt knallar brevid en kuf i blå trikåer hela sitt liv. Klär karl om till något annat så är det när han åker från sin djungel och till Morristown. Där går han nattetid på barer och dricker mjölk iklädd trenschcoat hatt och solglasögon. Den vargen är inte normal med det umgänget, han är präglad på sin knasiga husse.

Jag mötte en av mina vänner när jag hämtade paket på COOP. Hon är 80++ och sällsynt pigg och rivig. Det är henne jag brukar gå mannekäng tillsammans med på åldreboendet. Gunnel var så fint gyllenbrun och det var så vackert mot hennes vita hår - hon hade precis kommit hem från Honolulu så hennes färg kom frn Hawaii.

Tänk att våga packa sin väska och tillsammans med en annan gammal dam åka iväg så där. Ingen av dem är något för kryssningar utan de skulle besöka ett barnbarn som studerar på Hawaii. Biljetter och allt hade de själva beställt med dator.

Jag gillar tuffa tanter som vågar utmana sig själv och göra som de gjorde. Gunsan var mycket nöjd med sin treveckorsutflykt trots att de blivit akterflygna i Chickago. Det blev ännu en rolig detalj att prata om när de kommit hem.

De hade haft det underbart och deras vandrarhem var toppen. Troligen åker de dit nästa är igen om de lever.
Jag vill bli en härlig Pantertant.

1 kommentar: