torsdag 5 juli 2012

Wish you where here

En osannolik ishias tryckte nyss på ON-knappen till min hjärna.Från sängen skådar jag ett grått hav, en himmel lika grå och allt är insvept i en förlåtande grå dimma. Filmmusiken till detta mäktiga morgonpanorama framförs av en energisk måskör på måsars internationella språk.

 Den osannolika Cirkus Almedalen har låtit mig få se de stora elefanterna dansa även om vissa gör det i otakt. Tänk att behöva dansa för (det politiska)livet så intensivt medan vi vanliga åskådare är jury,besökare, spelare och även domptörerna till dessa märkliga djur.
 Om ett och ett halvt dygn reser jag från denna bisarra, bedårande och skrämmande plats som heter Almedalen men redan nu planerar jag för Almedalen 2013.
 Om och när jag har tagit mig ut till badrummet för en varm dusch och sedan fått i mig en närande frukost så blir det färd till Almegatältet.Hur jag tar mig dit vette fåglarna för höger ben vill inte vara med alls. Varför jag skall dit är inget konstigt  - korandet av Årets Almedalsbloggare sker där och min lågoddsare är utan tvekan mannen som kallar klänningar för kaftaner(när han själv bär dem) - Erik Laakso.

 Mannen i mitt liv- DEN LUGGSLITNE RIDDAREN
 Min syster i anden - ANYBODY
 Fåntratten Fredrik - TOKMODERATEN
 Min ivriga påhejare i långa tider - KAU-LENA

Den här är till er - bara er. Take it! www.youtube.com/watch?v=UTeXkHfWYVo

4 kommentarer:

  1. Vilken spännande vecka du har haft!! Full med nya upplevelser och intryck kommer du att lämna den vackra ön!

    SvaraRadera
  2. Så underbart och så skrämmande att se vad makt och drömmen om makt kan göra med oss människor. Har inte rest här ifrån än men i tanken återvänder jag redan för nästa års show.

    SvaraRadera
  3. Finns det några fler Almedalsbloggare värda namnet mer än du och Erik Laksoo???

    Och det vet du .. i mina ögon så har du redan vunnit i alla kategorier!!! :-)

    SvaraRadera
  4. Älskade syster du lyfter mitt liv.

    SvaraRadera