fredag 6 juli 2012

Som en perfekt Dry Martini

Inte skakad men rörd, som en perfekt Dry Martini där man vridit ett tunnt citronskal över för att locka fram friskhet och sting - så känner jag mig nu. Jag har fått ett så fint pris så man nästan inte tror att det är sant. Priset fick jag av någon trots att hon känner mig ganska väl och har rannsakat mitt hjärtat, njurar och lever som de gamla grekerna sa. Jag är stolt över att ha fått Anybodys nyinstiftade  Almedalsbloggarpris. Det är mitt, bara mitt trots att jag gärna delar det med Erik Laakso här på nätet.

 Det gamla Bondepartiet har problem och det hjälper nog inte att den nya partiledaren är en ung kvinnlig jurist. Jag har följt henne genom två utfrågningar med påhängd analys och sedan hennes kväll på stora scenen. Det var och blev inte bra - mycket ord och liten verkstad. Den andra intervjun skedde i Aftonbladets stora paviljong och där fick Annie Lööf frågan varför det blivit sakfel och felinformation i första intervjun. Lööf fick tillstå att man(hon) måste vara ordentligt påläst innan man uttalar sig. Efter det plockade Lena Melin fullständigt ner Lööf bara genom att ifrågasätta tidigare saker hon sagt eller genom att säga : "Nu svarar du inte på det vi frågar". Det var inte Annies dag överhuvudtaget men hon lovade komma med en nyhet under kvällen och det gjorde hon.

 Partiledartalet var inte mycket att hänga i julgran så det var kanske tur att vi stod och lyssnade mitt i högsommaren. Hennes nyhet var att plocka bort turordningen vid uppsägning 
 och att privatisera AF samt att skylla i från sig på övriga alliansen. Resten av hennes tal var bara www.youtube.com/watch?v=FB5QLkfyex4  Annie Lööf har haft sin smekmånad med politiken och jag tycker hon väger för lätt, laget behöver en tung center för att kunna spela vidare, finns det någon möjlighet för en come-back av Maud "KUBIKEN" Olofsson. En lojal och tuff lagspelare som kan spela överallt forward, center back -you name it. Det är dags att Annie verkligen visar tänderna och då menar jag inte i ett blixtrande leende. Nästa gång ni hör Lööf prata så lägg märke till en sak - hon säger jag jag jag hela tiden istället för vi vi vi eller helt enkelt Centern. Inget vidare för ett parti som åker bakåt hela tiden.
Lyssna och begrunda Annie du kanske får något tips www.youtube.com/watch?v=SEVVfUZbkAc

 Även i dag deltog jag i några seminarier och det är något jag väldigt nöjd med - att ha fått förmånen att uppleva så mycket och så intensivt. Jag har varit med om korandet av årets bloggare - hur otroligt det än låter var jag nominerad . Det blev inget men jag känner mig mycket hedrad av att ha varit med. Att ha fått lyssna på diskussioner  mellan de stora och att få se och uppleva allt gör mig vimmelkantig.
 I morgon eftermiddag reser jag hem igen, cykeln är återlämnad och mina saker är packade. Många många utställare reste hem redan igår eller tidigt på morgonen idag. Det är synd och kan inte vara särskilt roligt för de två sista partiernas ledare. Löfven S pratar på lördag och Hägglund KD avslutar veckan på söndag.Det blir att höra på webben för jag vill avsluta det hela snyggt.Alexander Bard har i tre dagar hållit på att arrangera en "spontan" liten hearing om Wikileaks Julian Assange, till sent ikväll.

 Nu stänger jag butiken, sover och går ner till stadskärnan i morgon bitti om ishiasen vill ge med sig en aning. Sov gott Världen, det tänker jag göra.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar