fredag 10 december 2010

Duktig flicka ?

Gunvald Sköldpadda solar under en bordslampa, Surögda Ester sköter bevakninngen av henne. Maken har fått en nyttig frukost, och jag har matat vännerna ute i kölden.

Nu skall jag göra köttbullar på tre kilo köttfärs för att ha med mig drygt två av de kilona till julfirandet på annnan ort. Jag fryser in dem i glassburkar och sedan skall jag styra upp packandet inför resan. Fram till nu är jag uppe i fyra väskor som skall med(kläder och mediciner oräknade).Mannen i mitt liv är övertygad om att vi kan få ner allt i en resväska - en övertygelse som jag är säker på inte håller i långa loppet.Mat och julklappar tar plats vem som än packar.

Det skall bli intressant att se hur jag får ett jättebagage i flera delar + en ryggsäck och en stel och orörlig stor make ombord på ett troligen försenat och fullsatt tåg dagen före jul.Hur går det för pappa och mamma under julen ,trots att den Vackra Fru Johansson åker 20 mil t o r för att se till dem?

Tror att jag ger de vilda djuren köttbullarna och går och lägger mig igen. Skall tillbaka till min läkare på måndag om mina leder. Trött är jag i vilket fall som helst och definitivt på att min artrit blommar.

Jul är ett överskattat arrangemang tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar