onsdag 17 augusti 2011

Älskade lilla pappsen

Jag är på väg till det stora sjukhuset där jag skall vänta in en taxi med min pappa i.Han skall på stora skrämmande undersökningar som varken han eller mamma förstår vad det är och hur det går till. Pappa är glömsk och har svårt att röra sig, han faller och det är allmänt eländigt. Mina föräldrar har fått för sig att datortomografi är smärtsamt och klarar inte att ta in upplysningar om hur det går till. Just nu är mamma förkyld och kan inte åka med pappa i sin elrullstol till sjukhuset. Mamma har färdtjänst men inte pappa och nu är de förvånade över att pappa inte får åka på hennes intyg och ensam.

Igår laddade jag ner färdtjänstpapper på datorn och skrev i och skrev under det genom mig och skickade in dem också. Får pappa färdtjänst så kan han få sin transport t ex mellan oss syskon även om inte vi har bil tillgänglig eller inte mamma orkar eller kan. Jag skall ringa till färdtjänsteriansvarig idag också och vara besvärlig.

Min starka stora far nu skall vi tillsammans greja datortomografin och den andra undersökningen och ordna en taxi hem. Min ena bror kommer att möta upp hemma då för då har han slutat sitt arbete. Jag är glad att vi är fem syskon son hjälps åt - men det är sorgligt att vara förälder till sina föräldrar.Samtidigt är det självklart att göra det.

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas att allt gick bra med din Pappa!
    Vad skönt att ni är flera som hjälps åt i alla fall. Jag vet precis hur det är att vara förälder åt sina föräldrar. Så är det för mig också. Min Pappa gick bort i Alzheimers för 3 år sedan. Så nu är det bara mamma kvar. Men jag fortsätter förståss att vara mamma åt henne. Som jag varit åt dom båda i många år.

    Kram =)

    SvaraRadera
  2. Det fungerade någolunda och med ren ilska cyklade jag iväg till länstrafikens handläggare och satt där tills de ordnade färdtjänst åt pappa akut. Det skall inte gå men det gick!

    SvaraRadera
  3. Du er en figther;)

    SvaraRadera
  4. Jag måste slåss när det gäller farsgubben.

    SvaraRadera