fredag 3 juni 2011

Det är tur att vissa har skyddshjälm på hela kroppen

En del skulle säga att vi har en självmordsbenägen sköldpadda - jag vill nog säga att hon är ohälsosamt nyfiken. En gång satt hon hårt fastkilad mellan balkongens betongplatta och bräderna i balkongräcket. Ett par baklabbar viftade frenetiskt i luften och spektaklet åsågs av Surögda Ester från en stol. Gunvald Sköldpadda visade ingen som helst tacksamhet över att bli räddad inte alls.

Andra upptåg som man kan göra är att lyckas krångla in stora delar av sin kropp i husses joggingsko och fastna där, man kan KLÄTTRA upp i kattlådan och få en psykotisk katt att jaga sig.Det går också bra att klättra in i kattens korg och gosa ner sig i den.

Både maken och jag har slagit i böcker och googlat om rödörade sköldpaddor och ingen tar upp att sköldpaddor kan klättra, de är inte skapta för det. Gunvald klättrar lik förbaskat och det gör hon raskt också.I förrgår small det i köket och jag tusade dit och fick se att skärmaskinen fallit ut lagerhyllan som står där. Jag har den hyllan till kokböcker och köksmaskiner av olika sorter. Skärmaskinen stod på hylla två nerifrån i vanliga fall men där stod en kaxig sköldis som försökte ta sig upp till hylla tre via sladden till mixern.

Kommer folk hem till oss tror de att vi skaffat en hundvalp för vi har småmaskiga nätgrindar ut till balkongen och framför kökshyllan. Hoppas det hjälper fast jag tvivlar på det i synnerhet som en vän är övertygad om att vi har världens enda sköldpadda med ADHD.Undrar om man kan köpa sköldissele någonstans i Karlstad?

Tillägg: Alla som kommenterar hos mig - fortsätt mer än gärna med det. Jag läser dem och kommer att svara när det fungerar igen på blogspot med dessa petitesser. Jag gillar era kommentarer de piggar upp!

6 kommentarer:

  1. Phu!! Det verkar vara betydligt mer komplicerat än vad jag trodde, så nu slipper jag min grönskande avundsjuka för ett tag.

    Och när det gäller kommenterandet så är det inte mindre komplicerat än Gunvald. Jag använder alternativet Namn/webbadress och så får jag skicka hur många gånger som helst ibland .. :-p

    SvaraRadera
  2. Men Granny är du säker på att det är en sköldpadda?
    Kanske en fd bergsbestigare som inkarnerat i fel kropp. =)))

    Mina bloggproblem är över nu. Nu fungerar allt som det ska igen. Peppar,peppar, ta i trä!
    Hoppas det ordnar sig för er också snart.

    SvaraRadera
  3. Varför är jag mobbad och utan möjlighet att svara på kommentarer? Ack och ve inte nog med att jag har en skogstokig sköldpadda jag får inge möjlighet att kommentera på vanligt sätt heller, skall försöka på Anybodysättet nu.

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul med djur! Kommer osökt att tänka på humlorna som inte kan flyga, enligt alla aerodynamiska principer men de vet inte humlorna om så de flyger ändå...din sköldis Gunvald verkar härlig tycker jag, en sak är klar man får många extra skratt när man har husdjur!

    SvaraRadera
  5. Gunvald är en fantastiskt vacker och vild varelse och den som trodde det var en stillsam varelse att sammanbo med har kalasfel. 8-D

    SvaraRadera