måndag 17 februari 2014

Jag har rannsakat min lever och mina njurar

. . . . som de gamla grekerna sa när de funderade över sig själv. Jag har kommit på att jag är bra på en del och mindre bra på annat. Nästa steg blev att jag funderade på vad jag vill med mitt liv och hur jag kan påverka det - det var intressant att se på mig själv med klara ögon.

Viktiga saker i mitt liv är min familj, mina vänner och alla intressen jag har. Mina intressen är många men nu skall jag lära mig att prioritera dem för att se vilka som jag verkligen brinner för och det är inte så svårt som jag trodde att göra det. Nu mår jag bra med den insikten, den ger mitt hjärta ro.

Mitt hår har sedan några dagar en djup flamingofärg och det blir jag glad av liksom flera i min omvärld. På väggen har jag ett inramat brev från Hillevi Engström som också gör mig glad. Att vakna till en värld som badar i solsken är fantastiskt glädjande. Idag är det just ett sådant solsken och morgonpromenaden var lätt att göra i ljuset och med skatornas bobyggande i mitt synfält.

Vi skall äta på stan idag jag och min luggslitne riddare sedan blir det nomineringsstämma till kommunfullmäktige, en spännande dag således, som kan summeras i vårt pillow-talk.

Det är vackert ute och världen går inte under för att allt inte blir som man tänkt sig. Gå ut ni med och se alla vackra människor som befolkar vår jord (det finns mindre vackra också det vet jag) men njut av guldkornen för de är bara era!

Ha en bra dag - det skall jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar