tisdag 31 december 2013

Ingen årskrönika och inga nyårslöften

Så sitter man här på årets sista dag och vet inte riktigt vad jag skall känna. Kan det vara lättnad över att ha klarat livhanken i året som strax slutar eller ska jag känna förväntan inför året som skall börja? Hur omvärldshistorian blir kan jag nog inte påverka särskilt mycket, men kanske kan jag förändra min lilla värld så den passar mig och mina närmaste. Jag är inte så korkad så att jag inte tar råd i det fallet för man blir lätt hemmablind men ingen skall försöka stöpa om mig.

Vi var ute på stan idag - grått och nästan inga människor ute, kanske laddades det för kvällens övningar men vi var ute efter en god lunch på en kinesrestaurang som vi också fick. En buffé med tio olika rätter, dryck, efterrätt och kaffe för 90 kr var ett fynd. Nu har vi mest degat runt i slapparkläder för vi väntar inga besök direkt. Goda ostar ligger och blir rumsvarma på köksbänken, de kommer att smaka fint med cava och några kex och frukt. Troligen kommer vi som vanligt inte att vara vakna till tolvslaget men det är ingen katastrof - 2014 kommer nog att automatiskt uppenbara sig än då. Hoppas att det blir ett bättre än det som nu är på sluttampen. Jag vill ha ett härligt luftigt och roligt år, trots att det är valår önskar jag mig en ärlig politisk kampanj från alla håll och att alla nuvarande och kommande politiker kommer ihåg att de är förtroendevalda och skall företräda alla människor oavsett om de röstade eller ej.

Nu blir det en kopp tea och boken "Mannen som slutade ljuga" en fruktansvärd bok om vad man kan manipulera och styra omvärlden.

Jag ljög för en stund sedan - Jag lovar mig själv att inte köpa Aftonbladet, Expressen eller annan lögnaktig slaskblaska eller läsa dem på nätet. Var inne för en stund sedan på Anybodys blogg och hon har också slutat med dessa tidningar.

Nu väntar mitt tea så från mig till alla som är intresserad så säger jag: GOTT NYTT ÅR ! (och måtte våra barn få både lyckliga och rika föräldrar).

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Gott Nytt År till dig min favoritninja - när kommer du till min stad nästa gång? Och meddela innan så vi kan träffas.

      Radera