måndag 17 oktober 2011

Resfeber

I morgon bär det av mot Madrid.Jag har packat två väskor och sedan packat upp igen. Mannen i mitt liv måste veta och se vad som finns med och i rätt färg och storlek.Jag förstår mer än väl att mannen har resfeber för när man inte riktigt kommer ihåg vad som behövs med och vad jag gjort av saker och ting kan det bli rörigt.

Packningen blir extra rörig när jag har benägen kontrollör sittande bredvid som vill kolla listor som hela tiden kompletteras med nya måste-ha-med-grejor eller minimeras med avdrag för onödigheter. Surögda Ester är absolut nödvändig i bagaget enligt sig själv men det vet vi sedan tidigare. Stenhårda Gunvald är däremot ny i gamet där hon klättrande tar sig in i resväskor eller necessären och försöker gömma sig.

Hur det än blir så blir det endast två i familjen som åker och Ester och Gunvald står inte på boardingkorten.Det här skall bli ljuvligt och jag hoppas ingen blir jalu på oss där vi sitter i 24¤ värme och äter god mat med gott vin därtill. Ljuva tid så skönt det skall bli att varva ner i den vackra staden med de fantastiska museerna.

Vi ses och hörs nästa vecka.

4 kommentarer:

  1. Ha det riktigt skönt och sköt om dej och den luggslitne riddaren!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni har det fantastiskt bra på alla sätt i Madrid!
    Och välkommen hem och tillbaka till bloggen sen igen. =)

    SvaraRadera
  3. Väkommen hem .. så småningom. Och bara för att du inte ska känna dig sysslolös så finns en award inne hos mig från den 23:e. Grattis .. ;-)

    SvaraRadera
  4. Nu har jag kikat in fröken, hoppas du får sova gott inatt och inte staplar in halv fem...

    SvaraRadera