onsdag 16 november 2011

Ett litet kalas

Föräldraskapet har om några veckor varit gifta i 60 år och det skall firas på något vis. Jag och äldsta brodern föreslog en tyst minut men det föll inte i god jord. Nu är det beslutat i sann Lars Norenanda att vi syskon skall ordna festiviteterna istället. Tydligen har inte inbjudningar gått ut till alla "nära och kära" om vad var och en skall göra och vilka som skall vara med på skojsigheterna.Hastigt och (o)lustigt har jag från att vara kalopskokare blivit festgeneral utan att vilja det.

Ett syskon känner sig inte ordentligt inbjuden och äkta hälften vill inte skala potatis utan tycker att ris blir bra. Syskon nummer två är svårt angripen av smärtor efter en ohyggligt komplicerad operation så vi får se om det blir efterrätt ordnad där.Hennes äldsta skall få förtroendet att duka lokalen där vi skall vara.

Nästa syskon får jag inte belasta för hon åker tåg med sin fästman och det är tydligen krångligt för kvinnor +40 men jag diskuterar inte det.Storebror han har fått veta att han skall på jobb i Portugal just när partyt kör igång, det är inte föräldraskapet informerad om än.

Min mor och jag har haft ansträngda relationer ett tag men det är bara att svälja för jag orkar inte vara den elaka dottern och jag skriver det mesta på demensens konto. Min far har dock glimmrende öjenblikk då och då. Igår ringde han och ville sälja den trehjuliga cykeln han fått av mig och mannen i mitt liv för ett bra pris. Han hade tänkt ta 1300:- för en cykel som gått en kilometer och som kostar 12000-13000. Vi får se vad det blir av det hela men jag vill ha ut en del och det skall jag ha till mitt fadderbarn.

Undrar för övrigt om McDonalds kan ha skojsigheter för vuxna - att jag tar de närmaste 30 familjemedlemmarna med mig till ett hamburgeri för ett skrovmål med ballonger och hattar. Jag slipper organisera och diska, var och en äter det h*n vill och sedan är allt klart. Tänk att slippa balansera kalopsgrytor och annat rart på en stadsbuss, det tål att tänka på.

För övrigt har jag inget att rapportera från mitt gråa vardagsliv.Mannen i mitt liv är vacker,Ester och Gunvald mår bra och snart är julen äntligen över(å Julholt också hoppas jag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar