måndag 16 april 2012

Lite eljest eller kanske mittimellan?

Vi flyttar - det vill säga jag drar vårt bohag mellan vår nuvarande bostad och vår nya.Bredbandet är nedkopplat på gamla stället (lite för tidigt) men inte inkopplat i nya våningen (lite för sent). Mannen i mitt liv packar med kläm och frenesi och det blir många fyndlådor av det. En låda kan innehålla ett pottpurri av kalsonger, strykjärn,vitaminer och askfat. Gubben har inte samma metod som jag när det gäller paketering men det får gå så länge prylarna kommer med. Skattjaktt blir det säkert när vi skall lägga in saker och ting på rätt plats.

Handkärran jag drar allt på har jag fått låna av bostadsbolaget och den går lätt på sina gummihjul men hundrade gången börjar det kännas rejält i ryggen. På lördag kommer mina bröder, mågen och några av mina herrar för att köra bort vissa saker till återvinningen och sedan montera platta paket från IKEA.

Snön fullständigt vräker ner utanför fönstret och min gamla säng känns fantastiskt lockande. Det blir nog att bita ihop ändå för det är många många kärror att dra än om jag skall ha lägenheten utrymd i tid. Städningen skall jag inte göra - den tar det fantastiska SENIORBOLAGET hand om till bra pris och skickligt utförande.

PS Både Surögda Ester och Skaldjuret Gunvald mår bra och ingår i bohaget även om jag är något osäker om i vilken kartong de ingår.På återhörande när jag är uppkopplad nästa gång.

4 kommentarer:

  1. Du skriver som vanligt dråpligt och läsvärt. Det är som om du tar motigheterna med en klackspark. Fast jag förstår att det är jobbigt också. En flytt år ingen lek! Katten, så mycket prylar man kan samla på sig under åren!

    Lycka till med hela äventyret!
    Det låter underbart med Seniorbolage. De kan nog sin sak! :-)

    SvaraRadera
  2. Du har rätt det är ingen lek och jag är nu i stadiet som gör att jag skulle välkomna en liten lokal eldsvåda. Problemet är att om en sådan uppstår så får jag säkert inkvartering för lång tid framöver. Jag svär och gnager på alltså. Ser man ljuset i tunneln - så är det säkert X2000 som du möter.

    SvaraRadera
  3. Hoppas det har gått bra med flyttandet.
    Du har väl inte tid med bloggandet just nu.
    Ser dig framför mig med huvudet nere i kartongerna på jakt efter alla saker din ädle riddare packat ner.
    Hoppas du tar dig en välförtjänt paus emellanåt också Granny!
    Kram =)

    SvaraRadera
  4. Jag har inte haft något bredband , det tar 8 arbetsdagar att trycka på ON-knappen för telia. Är du intresserad av en fyndlåda - jag har 64 stycken kvar att öppna. De t blir nog en morgondag framöver men segt som ett gammalt tuggummi är det. Fylla år tänker jag i a f göra - 60 härliga år.

    SvaraRadera